Creating the Desire for Change in Higher Education - Tools

Hoewel het integreren van onderzoek in het onderwijs steeds meer een doelstelling is in het hoger onderwijs, zijn er veel verschillende perspectieven en manieren om dit te bereiken. Het lectoraat Higher Education, Research and Innovation (HERI) heeft instrumenten en workshops ontwikkeld voor de integratie van onderzoek in onderwijs. Deze zijn in te zetten voor individuele modules, hele curricula of zelfs hele organisatorische veranderingen. De tools zijn geclusterd in drie thema's: 1. Strategie en toezicht, 2. Kwaliteit van onderzoek en 3. Professionaliteit en onderzoek.
1. Strategie en toezicht
Deze instrumenten en workshops kunnen helpen om een strategisch overzicht van onderwijsveranderingen te geven. Dit kan uw team helpen om te beslissen waar de focus van de verandering op moet liggen, of hoe de resultaten van de verandering gemeten moeten worden.
De instrumenten
- Strategy Mapping - krijg een overzicht van de strategie voor het verbinden van onderzoek en onderwijs.
- String Instrument - bespeekd de implementatie van een onderwijsveranderingsproject.
- Landschapsoverzicht - krijg een overzicht van de relevante factoren die van invloed zijn op uw veranderingsproject.
2. Kwaliteit van Onderzoek
Onderzoek betekent verschillende dingen voor verschillende mensen, contexten en disciplines. Deze instrumenten en workshops helpen u om perspectieven te bespreken, te definiëren wat ‘kwaliteit’ voor u betekent en wat voor soort onderzoek geschikt is voor uw context. De instrumenten zijn:
De instrumenten
- Kwaliteit van Onderzoek - bespreek wat kwalitatief onderzoek voor uw team betekent.
- Perspectieven van Onderzoek - maak onderscheid tussen scholarship, research en inquiry met uw team.
- Zekerheid en risico van Onderzoek - bespreek het doel en de risico's van studentenonderzoek.
- Fasen van Onderzoek - bespreek welke activiteiten en opdrachten deel uitmaken van onderzoek, en wat onderdeel zou moeten zijn van het curriculum.
- Autonomie en complexiteit van onderzoek (RAC-T) - bespreek het niveau van onderzoek dat van studenten wordt verwacht.
- Nieuwe aspecten van Onderzoek (NAR-T) - bespreek het niveau en de inhoud van de onderzoeksvaardigheden die studenten tijdens en na hun opleiding nodig hebben.
- Onderzoeksniveau en inhoud (RLC-I) - benadruk sterke en zwakke punten tussen leerplannen.
3. Professionaliteit en onderzoek
Onderzoek wordt steeds meer gezien als belangrijk voor hoogwaardige professionele handelingen. Deze instrumenten en workshops helpen uw team om de rol van onderzoek in de professionele routine (dagelijkse praktijk) te bespreken en hoe professionele innovatie (het vinden van nieuwe inzichten en deze integreren in de dagelijkse praktijk) voortbouwt op onderzoek.
De instrumenten
- Routine versus innovatie in professioneel handelen - bespreek de professionele routine (dagelijkse praktijk) en innovatie (nieuwe inzichten vinden en integreren) in uw team.
- Perspectief op Professionele Verschillen - bespreek hoe onderzoek verschillend wordt gepositioneerd door verschillende soorten professionals.
Boek: Creating the desire for change in higher education
Deze tools zijn gebaseerd op het boek 'Creating the Desire for Change in Higher Education'(opent in nieuw venster). Dit open access boek van lector Didi Griffioen bundelt en bouwt voort op de internationale kennis over verandering in het hoger onderwijs en over de relatie tussen onderzoek en onderwijs. Dit boek biedt een grondig inzicht in veranderingstrajecten naar duurzame hybride hogeronderwijsorganisaties.